iunie 16, 2013

femeia și tata ei

de ziua taților. pentru tata.

tatăl meu nu a citit niciodată ce am scris despre bărbați. lupta dintre noi a fost întotdeauna bazată pe ce înseamnă a fi femeie și cum se pliază asta pe viață.

scriam demult că în viața femeilor tații au rolul cel mai important. ei ne învață să gândim centrat. și să luptăm. și să cerem. sau să nu mai credem în nimic și să ne supunem.

prima discuție serioasă cu el a fost când am împlinit 16 ani.  tata a vorbit cu mine despre sex. și despre cum și de ce atunci când decizi să faci sex cu cineva, el trebuie să fie altfel decât toți. și despre relația dintre sex și iubire. și de ce unii copii nu pot fi iubiți niciodată. pentru că spunea el, pentru a iubi un copil nu este deajuns să îl iubești pe celălalt. e nevoie de maturitate. de dorința de îl avea.

așa am învățat că există diferență dintre sex și iubire. și dintre a iubi și a fi cu cineva.

a doua discuție a fost pe străzile Clujului. mergeam amândoi și singura oară în viață ne țineam de mână și râdeam de tot. de oameni, de denumirea unor orășele, de noi. ne-am pătat hainele cu înghețată. nu am vorbit nimic serios atunci.

am înțeles că sunt fericită doar atunci când pot să îmi pun o pată de înghețată pe mine și să râd. adică atunci când nu vrea nimeni să mă schimb și să fiu altfel. și că pot face orice.

a treia și ultima discuție a fost când tata a împlinit șaizeci de ani și ne-am îmbătat împreună. am stat toată noaptea la vorbă, cu paharul de vin în față. a fost unul dintre visele mele. să stau cu tata o noapte cu paharul în față.

atunci am învățat că a iubi nu înseamnă a lua iubire, a cere iubire, ci a oferi fără ca să ceri ceva înapoi.

tata m-a învățat tot de ce am avut nevoie pentru a greși, a iubi, a zbura. a fi liberă.

apoi a venit anul 2010. apa a luat casa de la Nemțeni. și acum, altă apă, îl duce pe tata...slăbit, bolnav și trist, pe undeva înrăit își păstrează pasiunea și ironia și luciul din ochii lui albaștrii. și încă mă învață să fiu.

toate fetele trebuie să aibă un tată. pentru a avea câteva discuții. pentru a înțelege cine sunt și ce vor.



3 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Tu ești dezarmant de real(ist)ă, Angela!

Unknown spunea...

cam asa ma vad si eu, Gina. realist de reala...cuprind

Unknown spunea...

Când l-am găsit pe Dr Wealthy, am avut nevoie disperată de a-mi aduce înapoi pe fostul meu iubit. Mi-a lăsat o altă femeie. Sa intamplat atat de repede si nu am avut nici un fel de spus in situatia asta. El ma scos după trei ani fără explicații. Îl contactez pe dr. Wealthy prin intermediul site-ului său și mi-a spus ce trebuie să fac înainte de a mă putea ajuta și am făcut ceea ce mi-a spus, după ce am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vrajă de dragoste pentru a ne ajuta să ne întoarcem împreună. La puțin timp după ce și-a făcut vraja, prietenul meu a început să mă mai trimită din nou și sa simțit oribil pentru ceea ce tocmai mi-a pus. El a spus că eu sunt cea mai importantă persoană din viața lui și el știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis față de mine decât înainte și apoi a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când dr. Wealthy ma ajutat, partenerul meu este foarte stabil, credincios și mai aproape de mine decât înainte. Îi recomand foarte mult pe Dr Wealthy pentru oricine care are nevoie de ajutor. E-mail: wealthylovespell@gmail.com, sunați-l sau adăugați-l pe ceapre prin: +2348105150446