ianuarie 14, 2013

LUPU SPRE POPOR: eu nu mi-am schimbat năravul


Lupu a făcut declarație declarativă. A venit și cu idei novatoare, condiționări și explicații. De data asta scurte ca și cantitate, dar multe ca substrat. Și pline de sensuri ascunse. Ce a avut de fapt în vedere domnul Președinte al Parlamentului Marian Lupu?

Mesajul  integral nu a vrut să ne spună că Zubco  se va autosuspenda, ci că Recean trebuie să facă acest lucru. Și a mai vrut să spună că Lupu rămâne a fi un politician responsabil. Vorba aceea – Războiul politic trebuie oprit. De data aceasta instrumentul e să îi punem într-o tranșee pe cei doi soldați – Procurorul și Recean. Zubco-omul nu are nimic cu Procurorul General. Nu îl atacați auirea. Mai mult, el e responsabil de comunicarea defectuoasă și nu de faptul că a fost la vânătoare cu alți demnitari și nu îl mai suspectați de omor.


Textul real al mesajului Președintelui Parlamentului:
      Nu am vorbit despre caz pentru că între timp, am avut o mulțime de lucruri de făcut. Țara poate arde, dar vacanța e vacanță sau Nu am avut informații la subiect. Sursele mele de informare, sunt, în pofida funcției pe care o dețin, comune tuturor cetățenilor. Eu citesc ce scrie mass-media. Ca și voi. Eu știu exact atât cât știți și voi.

Eu culeg versiuni. Eu mă interesez. Iaca l-am așteptat pe Zubco să vină din vacanță, am venit și eu, și peste câteva săptămâni am decis să îl chem în ședință. Ce mi-a spus e important și veridic. Nu vă spun ce anume, dar am decis ceva împreună. Că el e responsabil de comunicare în Procuratura Generală. Încă nu am aflat dacă asta e responsabilitatea lui primară.

De fapt, nu organele îmi dau informație, ci mass-media. Și ele trezesc speculații. Și eu le cred. Organele  competente în acest caz nu comunică eficient. De fapt, MAI nu avea ce căuta în anchetă. De ce s-au băgat?  Tocmai asta a dus la speculații.
Eu sunt politician, deci nu mă băgați în asta. Mă spăl pe mâini.
Zubco și Procurorul sunt lucruri diferite. Procurorul se va autosuspenda. Eu i-am spus. Zubco-omul nu are nimic cu acest caz.
Eu sunt democratic. Normele statale sunt importante. Și MAI este implicat.
Eu sunt democratic. Normele statale sunt importante.
MAI și Procuratura vor răspunde. În special pentru deficiențele de comunicare.
Aceasta nu este o declarație publică. Eu nu am încă dreptul să o fac. Eu sunt un politician responsabil și democratic.
Eu sunt politician. Eu nu pot fi tras la răspundere pentru ceea ce spun acum. Electoratul mă va judeca.
Au mai fost cazuri despre care s-a tăcut. Apoi au fost aflate și am fost nevoit, ca politician, să plătesc. 

Niciun comentariu: